čtvrtek 29. července 2010

… na jachtě v Chorvatsku – 4. den
… na jachtě v Chorvatsku – 3. den
… na jachtě v Chorvatsku – 1. a 2. den

Ráno vstáváme, snídáme a pak (kolem 10:30) vyrážíme na krátkou projížďku do přístavu, který je kousek od mariny Milna. Následně se vydáváme směrem k Trogiru. Navzdory tomu, že v noci a ráno byl poměrně silný vítr, tak po ceste téměř nefouká. Jedeme převážně na motor. Můžeme si tedy opět dopřát “masáž” při tažení na laně za lodí ;).

Milna Milna Milna house

Krátce po 15:00 nás Láďa vysazuje u městského mola v Trogiru a odjíždí kotvit mimo město. V průběhu následujících 2 hodin se procházíme po městě a (nečekaně) fotíme ;). Nejprve navštěvujeme katedrálu sv. Lorence (Catherdral of St. Lawrence), z jejíž věže byl překrásný rozhled po celém městě! Výstup do věže byl v tom vedru poměrně náročný, ale ten výhled za to myslím opravdu stál.

Trogir Trogir Trogir

Po prohlídce katedrály se úzkými uličkami vydáváme směrem k pevnosti Kamerlengo (Kamerlengo Castle), která byla postavena v 15. století. Zde šplháme na věž Veriga (Veriga Tower). Je odtud pěkný výhled na další část města. Kromě toho se zde Pétě podařilo udělat pěkné skupinové foto ;).

Trogir Trogir Trogir

Trogir je překrásné město, které je vyhlášené svou jedinečnou Románsko / Gotickou architekturou po celé střední Evropě. Rozhodl jsem se tedy připravit malou galerii snímků pouze z Trogiru ;).

Kolem 17:00 přiráží Láďa bleskově (přímo uprostřed města) k molu a my rychle nasedáme na loď. Krátce předtím u mola přistála slušná motorová jachta. Při pečlivějším zkoumání si všímáme, že loď má českou vlajku. Náhodou také zaslechnu útržky rozhovoru, ze kterého vyplývá, že loď má nádrž na 4.800 l paliva a spotřebu 400 litrů za hodinu při rychlosti 20 uzlů. Mazec ;)!

Na večer dorážíme do města Rogoznica, kde kotvíme u městského mola. K mému velkému překvapení chytáme přímo na palubě lodi free wifi. Obratem uploaduji – přímo z paluby lodi - cca 45 snímků na Flickr ;).

Po večeři vyrážíme na procházku do města (no vlastně pouze podél břehu a zpět). Výjimečně spím v kajutě. Je nám tam s Pavlem trošku těsno :(. Začínám litovat, že jsem si dal tolik těch špaget k večeři :))).