pondělí 12. července 2010

na jachtě v Chorvatsku - 1. a 2. den

Navzdory kriticky krátkému času na přípravu zvládám vše zařídit a v pátek kolem 15:30 vyrážíme směr Chorvatsko! Při cestě přes Žižkov nabíráme Péťu. Kolem 17:00 zastavujeme na nádraží v Jihlavě a nakládáme Karla. Před Brnem se dostáváme do menší zácpy, ale po pár desítkách minut plynule pokračujeme přes hranice do Rakouska. Po cestě přes Rakousko se nabízejí zajímavé scenérie ;).

Rakousko sunset sunset

Kolem 23:00 se cca 25 km před Grazem ubytováváme v motelu / hotelu Dokl. Pokoje (za 70 € se snídaní) jsou pěkné a čisté ;). Vstáváme kolem 8:30 a po vydatné snídani vyrážíme o hodinu později na cestu. Je krásný slunečný den a tak na pár místech zastavujeme na focení.

krajinka vinice chajda

Ve Slovinsku nás před Chorvatskými hranicemi zastavují poměrně velké zácpy na dálnici. Snažíme se zacpaná místa objet po okreskách. To se jakž takž daří a my úspěšně překračujeme Slovinsko-Chorvatskou hranici. Po dálnici pokračujeme až na pobřeží. Menší fronty na konci placených úseků nám zpestřují "hostesky" rozdávající reklamní letáky ;).

Do přístavu Sukošan poblíž Zadaru dorážíme těsně před 17:00 - tedy přesně na čas. Zde se také poprvé setkáváme s naším kapitánem a druhou částí posádky, která jela ze Slovenska. Přebíráme loď s názvem Dahlia (Bavaria 34) a postupně přesouváme zavazadla a potraviny z obou aut na palubu. Se západem slunce vyrážíme na krátkou plavbu k mostu spojujícím ostrovy Ugljan a Pašman.

Sukošan harbour Sunset

Následně se vracíme do mariny v Sukošanu a jdeme na kutě ;).